۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۴

قالیباف:

ایران از هر توافق دولت، ملت و مقاومت لبنان حمایت می‌کند

ایران از هر توافق دولت، ملت و مقاومت لبنان حمایت می‌کند

رئیس مجلس با بیان اینکه ایران از هر توافق دولت، ملت و مقاومت لبنان پشتیبانی خواهد کرد، گفت: نمی‌توان توقع داشت هزاران تن بمب و مهمات بر سر مردم بی‌گناه ریخته شود و همه چیز آرام بماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ در نشست فوق‌العاده اتحادیه مجالس کشورهای آسیایی که در حاشیه یکصد و چهل و نهمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ژنو در حال برگزاری است، گفت: مستقیماً از بیروت به اینجا می‌آیم. وقتی برنامه ریزی برای حضور در این اجلاس در تهران انجام شد تصمیم گرفتم سفری یک روزه به لبنان داشته باشم و از آنجا به جمع شما بیایم تا بتوانم درباره مسائل تلخی که در منطقه ما می‌گذرد دقیق‌تر سخن بگویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در بیروت مردمی را دیدم که استوار و مقاوم در مقابل یک دشمن جنایتکار، بدون تعهد به هرگونه خطوط قرمز و خو گرفته به ضد انسانی‌ترین رفتارها با غیرنظامیان و بی گناهان، ایستاده اند و با وجود شهادت روزانه گرانقدرترین مردان و فرزندانشان، تصمیم دارند یک بار برای همیشه این ماشین کشتار را متوقف کنند.

وی تصریح کرد: رژیم اسرائیل نظم و قانون بین المللی را به هیچ انگاشته و تاکنون بیش از ۱۰ هزار کودک را در غزه کشته است. این رژیم عمداً به مدارس، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های محل حضور غیرنظامیان حمله می‌کند و ترور را به الگوی رفتار امنیتی خود تبدیل کرده است. همه دستاوردهای اخلاقی و حقوقی تمدن بشری اکنون جلوی چشم ما تهدید می‌شوند و اسرائیلی‌ها به صراحت اعلام می‌کنند قصد دارند الگوی رفتار خود را به دیگر کشورهای منطقه نیز توسعه بدهند.

قالیباف افزود: نتیجه چنین وضعیتی چه خواهد بود؟ اگر کسی تصور می‌کند مردم فلسطین، عراق، سوریه، لبنان و یمن تسلیم خواهند شد سخت در اشتباه است. من به عنوان کسی که ۴۰ سال است از حیث نظامی و سیاسی با تحولات منطقه جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا آشنا هستم به شما می‌گویم نسل جدیدی از مقاومین در حال ظهور هستند و مردم منطقه برای دفاع از خود در برابر این قاتلان حرفه‌ای منتظر کسی نخواهند ماند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منطقه ما در آستانه انفجار قرار دارد. نمی‌توان توقع داشت هزاران تن بمب و مهمات بر سر مردم بی‌گناه ریخته شود و همه چیز آرام باقی بماند. اسرائیل ثبات ژئوپلتیکی و تعادل استراتژیکی در منطقه را عمیقاً به خطر انداخته و پا را از حد خود فراتر گذاشته است. مایلم به صراحت تاکید کنم به دنبال آتش بس در غزه و لبنان هستیم و معتقدیم آمریکایی‌ها و برخی کشورهای غربی اگر اراده کنند، می‌توانند این رژیم را به آتش بس وادار سازند.

قالیباف تاکید کرد: پیام مردم و مسئولان دولت لبنان و گروه‌های فلسطینی را برای شما آورده ام زمان آن رسیده که جهان، مخصوصاً کشورهای آسیایی به مسئولیت انسانی خود عمل کنند و برای کنترل رژیم جنایتکار صهیونیستی اقدامات عملی انجام دهند و چنانچه در اینجا توافقی درباره وادار کردن آمریکا و اسرائیل به توقف خشونت در منطقه شکل بگیرد، صدای شما را هم به مردم منطقه خود خواهم رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به مقام‌های دولت لبنان اطمینان دادم که ایران از توافقی که دولت، ملت و مقاومت لبنان از آن حمایت کند، پشتیبانی خواهد کرد. ما صلح پایدار را دوست داریم اما فکر می‌کنیم صلح تنها زمانی میسر است که کسانی که کودکان را می کشند و بر سر جنازه آنها می‌خندند توسط جهان منزوی و محکوم شده باشند.

کد خبر 6255895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha